Even voorstellen: Ingrid
#1
Mojen, hier een nieuwe forum-bezoeker uit de omgeving Rotterdam
Nooit in Luxemburg gewoond, wel sinds 1993 mijn favoriete vakantieland, ben uiteraard op diverse plaatsen geweest. Ik krijg er nooit genoeg van, echt een heerlijk land !
groetjes van ingrid
Quote
#2
Welkom op het forum Ingrid! Leuk dat je ons gevonden hebt.
Veel lees- en schrijfplezier hier.

Ger
Quote
#3
Hallo Ingrid,
Welkom hier op het forum!! Wat leuk om te zien dat er toch nog meer nederlanders gek zijn op Luxemburg.
Heb je nog favoriete plaatjes of vind je, net als ik, heel Luxemburg geweldig?
Ik heb vroeger ook als kind in Luxemburg gewoond en kom er nog steeds heel vaak. Jaren geleden in een tentje en tegenwoordig meestal voor een weekendje in een hotel.
Groetjes, Helga
Quote
#4
beste Helga, bedankt voor je berichtje, ik ben een beetje laat met mijn reactie.... Nee, ik heb niet echt een favoriete plaats in luxemburg. Juist de verscheidenheid van het land is wel bijzonder. De Ardennen is natuurlijk prachtig maar ik ben ook graag in het zuiden, bij de Moesel
groetjes van ingrid
Quote
#5
Hoi Ingrid,
Ooh ja, de moeselstreek is ook schitterend, daar zijn wij ook regelmatig te vinden.
En dan even in Remich een uurtje op de boot...................Heerlijk!!!
Ga jij meestal kamperen of in een hotel?
Groetjes, Helga
Quote
#6
Hallo Helga, ja - het is begonnen met kamperen
Eerst in een tentje, toen in een caravan op één van de campings in Dillingen ( langs de doorgaande weg richting Echternach)
In de zomer heb je daar de Grote Witte Tent staan, die verzorgen daar kerk- en recreatiewerk onder de toeristen. Na een aantal jaren maar eens een vakantiehuis geboekt (een gîte oftewel een Ferienwohnung) en dat is erg goed bevallen, dus sindsdien vnl. in diverse vakantiehuizen gelogeerd, meestal bij een boerenbedrijf of particuliere verhuur. Maar ook wel een enkele keer ( voor kort verblijf) in een hotel . Gelukkig zijn er genoeg leuke en nog betaalbare adressen in Luxemburg !!
groetjes van ingrid
Quote
#7
Leuk hoor, variatie genoeg dus Smile
Wij zijn ook, in onze verkeringstijd, begonnen in een klein tentje.
Daarna, met de kinderen, in een grotere tent.
Nu verblijven we meestal in een hotel omdat we maar 1 of 2 overnachtingen blijven.
Wij wonen in zuid-limburg en rijden maar 1 uur en 40 minuten tot aan de grens van Luxemburg. Dat is dus heel goed te doen als kort uitstapje.
Groetjes, Helga
Quote
#8
(29 October 2011, 23:51)ingrid schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Helga, ja - het is begonnen met kamperen
Eerst in een tentje, toen in een caravan op één van de campings in Dillingen ( langs de doorgaande weg richting Echternach)

Hé da's grappig Ingrid, laten wij nou ook regelmatig te vinden zijn in Dillingen. Je kent het vast wel, het bungalowpark "Hondsbierg" (van Alphons en Ramona) naast het dorpskerkje.

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook wij zijn regelmatig op zoek naar vooral kleinschalige "bij de boer"-plekjes. Zo waren we onlangs nog bij "Auberge du vielle chapelle" in Obereisenbach (is helaas vorige maand gestopt) en hebben we nu "Auberge de l'Our", in Untereisenbach, in het vizier voor een kort verblijf over een paar weken.

Heb jij nog leuke tips om dat gebied? Hoe kleinschaliger, hoe liever. Hoofdzaak is een mooie en landelijke omgeving.

Ger

Quote
#9
hallo Ger,
Ja die huisjes van Hondsbierg ken ik zeker wel, je komt er altijd langs als je naar Beaufort gaat ( ook zo'n leuk dorpje! )
Misschien dan nog een tip voor je, in de buurt van Echternach ( Osweiler)
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Heel betaalbaar, het is een veeteeltbedrijf, erg afgelegen met werkelijk een fan-tas-tisch uitzicht over de vallei . Ben hier zelf een aantal jaar geleden geweest ( 2005 ?) en een leuke tijd gehad. Alleen moet je het terras met de buren delen, dus niet echt privacy...

En nog een tweede adres, juist in het zuiden van het land - ook kleinschalig en wat bourgondischer ( gerookte ham e.d )
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar t'ziet er goed uit !!
groetjes van ingrid
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.